Reduser ditt stress i dag! Syng med den stemmen du har!

Er det mulig tenker du kanskje?

Det er faktisk det!

Professor Graham Welch, Chair of Music Education ved Institute of Education, University of London, har studert utviklings og medisinske aspekter av sang i 30 år, og han sier de helsemessige fordelene ved å synge er både fysisk og psykisk.

Sang har fysiske fordeler, fordi det er en aerobic aktivitet som øker oksygenopptaket i blodet og trener store muskelgrupper i overkroppen, selv når du sitter.

Sang har psykologiske fordeler på grunn av sin normale positiv effekt i å redusere stressnivået, gjennom handling av det endokrine systemet som er knyttet til vår følelse av emosjonell velvære.

Psykologiske fordeler er også tydelig når folk synger sammen så vel som alene, på grunn av økt følelse av fellesskap, tilhørighet og felles bestrebelser.

Når har du tenkt å begynne å synge mer? Hvilke dager skal du gjør det? Hvilket tidspunkt?

canstockphoto8403515

Sist jeg sang var i dag i bilen med min sønn, min kjæreste og min venninne. «We will rock you». Jeg fikk jo kjapt en kommentar av min sønn. «Du gjør meg flau.» Jeg sluttet umiddelbart, men det ble jo litt latter ut av det. Når jeg hører musikk, så er det faktisk ikke alltid at jeg legger merke til at jeg synger. Gjør du?

Er du en av de som har blitt fortalt at du ikke har sangstemme, og derfor har du kuttet ut. Alle kan lære å slutte og «brumme» med, og faktisk heller synge ut med den stemmen du har.

Husk stresstelefonen og bestill din tid i dag:

stresstelefonenFinn steder der sang fungerer for deg!

Ukas utfordring: Syng minst 5 minutter hver dag. Ta fram ynglingsmusikken fra du var yngre og syng i vei.

Ytterlige tips på sang fås i nyhetsbrevet, meld deg på i dag!

En stor sanghilsen fra meg til deg.

Del gjerne med dine venner!

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply