Det er livsviktig og sove godt!

Hvordan har du det?

Sekunder og minutter fyker av gårde, du tenker hele tiden, nå må jeg sove. Du skal opp tidlig, og du ser på klokken for fjerde gang. Du snur og vender på deg, i håp om å finne deg en bedre stilling i sengen. Plutselig begynner det menneske du er sammen med å snorke, eller du synes det er for kaldt i rommet. Du henter deg en dyne til. Nå kommer alle tankene om alt du skal rekke neste dag, og tanken på om det i det hele tatt er det mulig å rekke det? Noen ganger kverner den samme saken om og om igjen i hjernen din. Du tenker kanskje; okei i natt sov jeg dårlig, men da vet jeg at jeg vil sove bra i morgen. Dagene går, men stadig vekk,  så kommer dine tanker i veien for søvnen din. Det å ikke få sove sliter.

canstockphoto5689266
Søvnmangel er utrolig vanlig atferdsmessig symptom på stress. Du fortjener absolutt å få bedre helse. Jeg har mange teknikker som virkelig  kan hjelpe deg.
Søvnmangel øker risikoen både for hjerteinfarkt, kroniske smerter og mentale problemer som depresjon. Dette viser  resultatene i HUNT Study in Norway. Journal of Sleep Research
Forskere ved universitetet i Warwick har studert sovevanene til nesten 475,000 pasienter, og funnet at de som sover i mindre enn seks timer per natt, har nesten 50 prosent større sannsynlighet for å få hjerteinfarkt, og 15 prosent større i risiko for slag.

Husk at vi faktisk bruker 1/3 av livet vårt på å sove. For å holde deg frisk, må du sove. Hvis du kjenner noen som sliter med søvn, henvis dem til meg.
Husk å del hvis du synes dette er viktig informasjon.
Ved å melde deg på nyhetsbrevet kan du få enda flere og mer konkrete tips for søvn.
Husk at du har stresstelefonen du kan ringe til!

stresstelefonen
Lag deg en søvndyssende uke herlig du.

Jeg tar meg en ferietur til Amsterdam så lenge!

Motiverende hilsen fra Annie

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply